Innsats før eksamen!

Standpunkt historie 6. Ingen tvil om at jeg har stått på. Det merkes at dette er siste innspurt av skolen. Kan nesten ikke tro at året har gått så fort. Om bare noen uker er 1/2 tredje klasse fullført. Jeg er virkelig på god vei til å komme videre i livet. Å føle en slik frihet er sinnsykt deilig. Det gir meg masse motivasjon til å stå i denne ekstreme kampen. Jeg tar faktisk tøffe tak selv om det krever ufattelig mye av meg, og det på tross av at jeg er grønn på hvordan utfallet blir. Det er helt klart noe modig og sterkt som står fram… Fornuftig også, for den saks skyld. Det liker jeg!

 

I dag var det forberedelse og lesedag. Eksamen avholdes allerede Mandag 27 Mai, bare noen få dager til. 09:00 går startskuddet. Jeg både gruer og gleder meg. Mye pugging er unnagjort, men en del gjenstår allikevel. Jeg har forstått at man kan aldri bli utlært i rettslære. Det kan man vel egentlig ikke i noen andre fag, heller. Professorgraden er i grunn umulig å rekke opp til. Det viktigste for meg er at jeg bruker tiden til å bli godt nok forberedt. Ble dessuten meget glad da jeg fikk utdelt forberedelsesdelen. Alle temaene er langt innenfor hva jeg har av kunnskap. Det var utrolig deilig. Jeg sitter derfor med en ganske bra følelse. Godt å slippe å uroe seg tiden før eksamen. Jeg er jo ikke den som blir nervøs, men må ærlig innrømme at jeg var noe spent inntil jeg kom. I dag har det blitt lang tid på skolebiblioteket der jeg til og med har lånt noen vel så informative bøker. Jeg har sittet fem timer rolig i stillerommet med unntak av en kjapp tur på butikken i finværet. Det er faktisk like lang tid som er satt av til eksamen. Timene har virkelig gått fort. Selvsagt var det litt ensomt, men også det som fungerte mest effektivt. Effektivitet er nødvendig. Jeg er selvsagt glad i å samarbeide med andre, men vil nok si jeg oppnår de beste resultatene på egen hånd. Skal også benytte helgen til en del øving. Flaks med noen ekstra dager. Har nemmelig tatt fri fra lørdagens jobbing, og ser på det som en fornuftig avgjørelse. Da kan jeg eventuelt ta noen timer fri på kvelden istedenfor. Utover det skal jeg lese og skrive ned alt jeg orker. Oppgaveløsing er også god trening. Det gir meg på en måte den siste tryggheten jeg kan få. Jeg har definitivt gjort det jeg kan, og slik skal jeg fortsette. Da føler jeg meg klar slik at jeg utretter mitt beste. Det er jeg fornøyd med. Krysser fingrene for en god dag og en god karakter!

 

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du har kjempegod innstilling til skolen, syns jeg. Det virker som du klarer å godta at det ikke alltid går perfekt, men at du gjør ditt beste. Det er jo en kjempebra framgang, det! Du er jo kjempeflink til å jobbe også da, det skal du ha! 😉
      Lykke til, håper det går bra 🙂

    2. Jeg hadde rettslære 1 og 2 på vidregående, men kom ikke opp til skriftlig eksamen, men muntlig eksamen i vgs 2 hadde jeg. I dag har jeg hatt 6 timers abeidsretteksamen (bachelorstudum i jus og ledelse) så veit hvordan du har det 😉 Masse lykke til med øving og på selve eksamen 🙂

    3. Håper du blir frisk.
      Har lest så mange blogger om folk som slitt som deg.. (forsovet som meg selv og)
      De har alle funnet noe slags motivasjon og blitt frisk.
      Håper det skjer det samme med deg<3
      Heier på deg.

Siste innlegg