Høyeste karakter

Jippi! Jeg fikk 6 på rettslæreprøven. Denne karakteren henger høyt og gjør meg sjeleglad. Mestringsfølelsen er fantastisk. Det er herlig å vite at den var fortjent. Jeg vet at jeg tidligere slet med ortoreksi og overdreven perfeksjonisme. Av hele mitt hjerte og kloke hode vil jeg si at resultatet ikke er sykdomsrelatert. Jeg har øvd en del, men også tatt det med ro og levd et liv utenfor kjøpsretten. Denne gangen gjorde jeg kun mitt beste. Forventningspress nytter ikke. Jeg satt faktisk igjen med en nokså god følelse etter prøven fordi jeg ikke hadde snøring på hvordan den gikk. Husker jeg fortalte pappa at jeg var så usikker at jeg bare måtte ta til takke med resultatet og håpe det ikke ødela for standpunktkarakteren. Tidligere prøver har jeg gjerne hatt en viss formening om utslaget. Denne gangen var jeg i sterk tvil. Dermed ble det en god overraskelse og en klar bekreftelse på en god prestasjon. Det trengs ingen ortoreksi for å bevise det… 

 

 

 

 

 

  

8 kommentarer
    1. anonym: Først og fremst; interesse! Uansett hvor tørt det kan virke… Rettslære er favorittfaget mitt. Jeg prater alltid masse i timene, spør og tar notater. Jeg løser oppgaver av eget initiativ. Så begynner jeg prøveøvingen minst to uker før som regel, slik at jeg kan lese litt hver dag, istedenfor å måtte ta et ”rush” de siste to-tre dagene 🙂

    2. Så flott! Du er flink! Og du skriver så fint. Følger med på bloggen din. Mange kloke ord. Klem

    3. Tjohei! Gratulerer på etterskudd:P
      Du virker som en fantastisk jente og bloggen din viser virkelig at du har innsikt, er god til å formulere deg og jeg vet at det er utrolig mange som setter pris på at du deler din kamp med oss andre som kjemper og våre pårørende!
      Stå på frøken! ALDRI gi opp kampen <3

Siste innlegg