Yngstemann er 18!

Dette er en stor dag! I dag, 5 Mars, er lillebror myndig. Han fyller hele 18 år. For meg er det uvirkelig å tenke på. Jeg husker tilbake på hans første år. Om ikke husker direkte, så har jeg i det minste de samme bildene i hodet som de som henger i stua. Av den blide gutten med overbitt og gyllent hår. Nydelige lillebroren min! Vi har opplevd så mye fint sammen, og det er haugevis av øyeblikk bevart. Nå er han plutselig voksen! Han er blitt en høy, muskuløs, ung herremann. En skikkelig jentemagnet. Istedenfor å leke med lego, så søker vi råd hos hverandre. Istedenfor å diskutere hvem som hadde rett på huska, så diskuterer vi kvinner/menn. Det har blitt en litt annen realitet enn den som var for 10-15 år siden. Jeg er ikke lenger barnevakt hvis mamma og pappa drar ut. Det trengs ikke. Han har blitt selvstendig. Han klarer seg på egen hånd. Enten han suser avgårde med landeveissykkelen sin, eller tar langrensskia fatt ut i skisporet. På skolen vet jeg knapt hvilke fag han har, fordi han fikser det selv. Slik han gjør med stortsett alt. Omsorg, kjærlighet og klemmer håper jeg aldri han vokser fra. Jeg vil alltid være storesøster og han vil alltid være lillebror!

Det er beundringsverdig hvordan han har taklet medgang og motgang på. Samtidig som jeg vet hvor mye sykdommen egentlig har satt sine spor. Han fortjente aldri å bli rammet.. Jeg vet så inderlig godt at han kun har et ønske for dagen. Et ønske som varer livet ut. Hans beste bursdagspresang ville vært om jeg ble frisk!

 

 

 

 

1 kommentar
    1. Gratulere med 18 år dagen til lillebroren din!:)
      Håper han får en fin dag:D

Siste innlegg