Brukket arm!

Det tok nøyaktig 10 timer fra jeg falt på glattisen til det ble konstatert brudd sent i går kveld. Det var ikke meningen at det skulle skje, og hvertfall ikke på selve bursdagen til pappa. Jeg har aldri brukket noe før. Selv med min unormalt høye smerteterskel hadde jeg konstante smerter og ubehag. Feiringen må vi nesten ta igjen i kveld. Det positive er i allefall at jeg fikk arrangert bursdagsfest og overraskelsesbesøk. Så alle planene gikk gjennom. Når det gjelder armen min, så er det høyre skulder og overarm. Falt rett på den med skolebagen oppå. Det gir sine konsekvenser. Jeg får ikke bevege meg ut på gåturer, og jeg har en god pause fra jobben kan man si. Skolen blir nok utfordrende, men jeg får henge i så godt det lar seg gjøre. Ellers så er det er nesten umulig å lage sin egen mat og det tar evigheter å spise den. Det gir meg ikke mye lyst og motivasjon akkurat, men jeg er jo nødt til å få inn det jeg pleier. Med en venstre hånd går også bloggingen pinlig sakte, så jeg blir nok lite aktiv i tiden fremover. Det er uvant at andre synes synd på meg, og det er uvant å føle seg så hjelpesløs. Må man så må man. Mamma hjelper med klær, dusjing og tannpuss. Bare det sette håret opp krever to fungerlige hender. Heldigvis klarer jeg å sove. Jeg forsøker å holde humøret oppe tross denne kjipe situasjonen. Fokuset ligger på at armen og skulderen skal bli bra. Det er mer enn nok for meg! Foreløpig vet jeg ikke hvor lenge jeg må ha bandasjen, men legen ville ha meg inn til kontroll om 1-2 uker. Med osteoporose og anoreksi tar nok legningsprosessen litt tid…  

 

 

 

 

 

 

15 kommentarer

Siste innlegg