Fra bunn til topp!

Selv om jeg enda ikke er ferdig med anoreksien, så er jeg i det minste friskmeldt fra omgangssyken. Det har vært en tøff helg som har krevd sitt. Man merker at det tærer litt ekstra på når en sånn sykdom blusser opp. Ikke nødvendigvis fordi det er hardt i forhold til det kroniske, men fordi jeg generelt har vært så sliten, slapp og dårlig. Som igjen har medført at jeg ikke har hatt krefter eller orket å gjøre noe som helst, omtrent. Det har til og med blitt lite tv og internett, da det ble for krevende å sitte oppe å kjenne seg kvalm og uvel. Man kan på mange måter si det er et veldig sjeldent syn til meg å være, så det er derfor godt å være på beina igjen med energi og bra humør. Ikke minst å føle at kroppen er tilbake der den skal. Det er rart hvor fort man kan gå fra å være ekstremt dårlig til å føle seg så frisk. Skoledagen min gikk kjempebra og jeg har spist som jeg pleier. Nå ser jeg fram mot en ny og givende uke. Snart er termin 1 over, og mine første karakterer for 3. klasse skal settes. Jeg er storfornøyd med egen innsats, fordi jeg vet at jeg har gjort mitt beste uten å presse meg til det ytterste. Jeg har akseptert hva jeg får til, framfor hva jeg ikke får til. Bare å ha det i bakhodet har gjort så jeg automatisk har slått ned stresshormonet i kroppen betraktelig!

 

 

 

 

 

3 kommentarer

Siste innlegg