Godt nyttår!

Gårdsdagen gikk i ett med matinnkjøp, fyrverkeriinnkjøp og alle andre innkjøp på Farmandstredet. For ikke å snakke om matlaging, klargjøring og oppdressing. Jeg hadde ingen anelse om hvilken kjole jeg skulle ha, eller hvilket tilbehør jeg ville ha. Så jeg dro opp tre valg og holdt på i om lag tjue minutter før jeg klarte å bestemme meg. Med kjolevalget i boks tok det heldigvis ikke så lang tid før jeg til slutt sto festpyntet i mine høye hæler. I god tid før gjestene ankom…

 

I fjor feiret vi nyttårsaften hos tante og onkel på Borre, så dette året ønsket vi å invitere til oss. Vi startet kvelden i 19-20 tiden og fortsatte til over 3. Jeg var ikke i seng før nærmere 4. Noe trøtt, litt sliten, men veldig veldig fornøyd med en fantastisk aften! Tiden gikk fort der vi skravlet og hadde det hyggelig. Det ble servert helstekt kalkun med kransekake og hestesko til dessert. Selv spiste jeg middag tidligere på kvelden, men drakk favoritthvitvinen sammen med de andre. Aleksander måtte stå over feiringen, da han ble liggende i senga uvel og dårlig. Det er sikkert og visst, ettersom det er ytterst sjelden han er syk og må droppe noe morsomt. Derfor hoppet vi over fyverkeriet, og venter heller til han er bedre og kan være delaktig. Det var nemmelig mer enn nok å se fra verandaen. Litt synd med all tåken som ødela noe, men man må nesten bare være glad for det som var. Stemningen og gleden rundt å ønske hverandre ”et godt nytt år” er alltid en fantastisk seanse. 2013 fikk en knallstart, og jeg ser virkelig fram til året som venter…. Nytt år med nye muligheter!

Det var ikke noe sjokk at kroppen trengte søvn. Er litt uvant å være lenge oppe, kjenner jeg. Dermed er dagen blitt forflyttet litt. Det er greit å våkne til først. Ny almanakk og 1 januar er påbegynt. Dagens gjøremål har bestått av avslapning, en gåtur og en biltur. Jeg rakk å besøke kusinen min en times tid før hun dro tilbake til Oslo… Veldig hyggelig!

 

 

 

3 kommentarer

Siste innlegg