Koblet av….

Jeg har valgt å ta julen og fridagene mine som de kommer. Spontant og impulsivt. Planlegging og stress hører jo bare hverdagen med. Det er på tide å nyte denne vakre tiden. Mest med andre, men også litt på egen hånd. Det går mye i julefilmer. Jeg så hele 4 stykker i går. Noen gamle og noen nye. Home Alone 1 og 2 er obligatorisk. Jeg elsker de filmene og drømmer meg bort. Det spilles også mye julemusikk og tennes koselige stearinlys her hjemme. Enkelte ting må til. Et nytt lass med papperkaker ble laget i går. Denne gang i perfekt tykkelse og grad slik at de slapp å bli steinharde (som de forrige…) Godt å ha en mamma som kan hjelpe til med å kjevle ut deigen og ta tiden på stekingen! Det er synd det har blitt en del jobbing på mamma i julen, slik at vi har ikke fått så mye familietid. Derfor stelte jeg i stand julefrokost i dag. En god og variert buffetsammensetning med masse utvalg. Vi pratet og hygget oss. Det ble til at vi satt ved bordet i nesten 2 timer. Slik en perfekt julefrokost skal være! For øyeblikket er de andre i juleselskap, mens jeg er hjemme. Planen i kveld var egentlig vors og julejazz ettersom jeg nå er over 20. De jeg skulle dra med ombestemte seg, og siden jeg er litt sliten etter noe lite søvn, så er det greit. Da kunne jeg heller få besøk av en venninne. Vi har kost oss med leiefilm, pepperkaker og julete. En veldig koselig kveld!

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg