Den beste tiden er den du deler med andre!

Det ble en kjempekoselig julaften! Vi kom da sølvguttene sang kvelden inn og fortsatte med middag, dessert, pakker og etterpåkaffe. Jeg spiste felles med alle sammen ettersom jeg hadde stekt kalkun på forhånd, og kun trengte å varme den litt. Det gikk veldig fint! Dessert ble også servert, men jeg og bestefar stod over. Det var mamma som fant mandelen dette året, og dermed vant en sjokolademarsipangris. Stemningen rundt middagsbordet var på topp. Vi pratet og skålet i vei… Også gøy under gaveutdelingen med mye morsomt og kreativt som kom fram. Jeg fikk ikke stort antall gaver, og mest penger, ettersom jeg ikke ønsket meg noe spesielt. Av det jeg fikk ble jeg fornøyd. Det var et sett med bodylotion og showergel, deo, lip gloss, øyenskygge, skolebag (koffertaktig), Daim + Rosendahl-glass og karaffel (fra jobben) og en ringholder formet som en sko. År for år blir presangene mer og mer fornuftige. Det går ikke lenger i dilldall og klær, men istedenfor ting jeg trenger eller ting jeg kan ta vare på til senere tider. Det var jo utrolig hyggelig å gi bort gaver, også. Spenningen er der, og givergleden er stor. Etter vi hadde kommet gjennom den innpakkede haugen var det på tide med kaffekos og 7 slag. Da tok jeg kveldsmaten min, slik at jeg ikke måtte vente helt til vi var hjemme. Vi dro nemmelig like før 00. Jeg ble årets sjåfør! Kun full på lett julebrus….

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg