Flink pike?

Fenomenet flink pike har vært omtalt en god stund. Et syndrom som rammer unge, fremgangsrike og ressurssterke jenter/kvinner. Det finnes ingen standard for hvordan en flink pike ser ut. Det fremgår av tankegang og handling. Å være flinkest for å få de beste resultatene. Å se best ut. Å være likt av absolutt alle. Det vi så pent kaller perfeksjonisme. P står for perfekt. Vanskelig å sette seg selv foran. Vanskelig å føle seg fortjent til noe. Vanskelig å godta nest best. En fanatisk verden full av vrangforestillinger og store krav. Strenge kritikker og harde konsekvenser.

 

En gang var jeg totalt låst. En gang var dette meg på en prikk. Med glede og med lykke kan jeg understreke titusentalls av ganger at jeg aldri noensinne skal falle tilbake til et så strukturert og unødvendig mønster av en psykisk tvang. Det er ikke verdt det. Jeg har innsett realiteten.  Jeg fortjener et bedre liv!

 

 

 

9 kommentarer

Siste innlegg