Skolefri fra hr. anoreksi

Da jeg tok valget i våres så visste jeg det innebar en risiko. Det var en risiko å søke seg inn som elev, igjen. Selvagt. Det krever mye for å fungere i en skolehverdag. Noe jeg har fått inn med teskje ganske så mange ganger etter diagnosen ble stilt. Heldigvis har jeg jobbet for å få til et skreddersydd opplegg tilrettelagt for meg. Samtidig som støtten hjemmefra har vært enorm. Pappa troddde nok mer på meg enn hva jeg selv gjorde før skolestart… Bare det sier noe om hvor ufattelig heldig jeg er. En annen bra ting er at jeg har skaffet meg venner. Det er så hyggelig. Dermed er mange sosiale barrierer brutt ned. Et kvart skoleår er omme, og høstferien er omsider her. Jeg har holdt ut og jeg har mestret skolen på bedre tenkelige måte enn jeg antok. Jeg har oppnådd ønskede resultater uten å slite meg gjennom vektnedgang, matproblematikk og tankekjør. Jeg har faktisk klart det! Den stoltheten og herlige følelsen henger i meg hver dag. Jeg er lykkelig. Lykkelig på alle mulige måter. Det skyldes mange ting, men først og fremst det at jeg ser at det går fremover med meg og livet mitt. Det står ikke lenger på vent mens jeg ligger i en seng og sondefores. Noe som er befriende og en positiv faktor på veien videre… Videre mot å finne igjen den friske Madelén!

 

 

 

7 kommentarer
    1. Å, kjære deg 🙂 Blir så glad og så lykkelig av å lese dette. Det gir meg veldig mye mot videre, så tusen takk. Du har ALL grunn til å være lykkelig og stolt over deg selv.

    2. Utrolig bra, du har all grunn til å vere stolt over deg selv!! 🙂
      jeg lurte på om du kunne skrevet ett innlegg fra start-til nå om hva som har skjedd, hva du har gjort når du ikke har vert på skole, sykdomen alt samlet i ett innlegg, selvfølgelig ikke det du IKKE vil skrive, og alle detaljer men det du synest er okei, hadde satt pris på det for å se framgangen, at det er mulig og at du kan vere en støtte og forbilde, for andre mennesker at det kan gå an, og slik!!
      du er utrolig nydelig!

    3. Anonym: Takk for kommentar 😉 Det var hyggelig! Dette har jeg på mange måter gjort før, men jeg kan se hva jeg får til!

    4. Fantastisk å lese! Håper du vet hvor sterk du er, og at bloggen din er utrolig støttende å lese for andre som sliter!

    5. Så fint å lese at du er startet på skolen, og at det går bra! Har selv startet igjen (jeg er 19) etter 2,5 år uten undervisning. Jeg tar fire fag i år, så jeg har en rolig start! Tar du studie forbedredende? Hvor mange fag? Vanlig skole? Hadde vært interessant å høre siden jeg er i liknende situasjon 🙂
      Stå på, jeg tror ikke jeg har kommentert her før, men har fulgt bloggen din en stund!

    6. vikkan: Så fint for deg 🙂 Jeg går allmenn VG3. Jeg har 12 (av 30) skoletimer i uken fordelt på 3 fag: rettslære, religion og historie. Valgte de fagene da dette var det som var mest praktisk i forhold til timeplan. Starter kun en dag 10:15, og ellers 12:15. Ypperlig for et b-menneske som meg! Da rekker jeg alltid en gåtur før frokost og skole. Hvilket som er en god start på morgenen 😉

Siste innlegg