Med rette steg!

Jeg tar kloke avgjørelser og valg basert på ønsker. Jeg utfordrer den gedigne angsten med alt det sunne og fornuftige som sitter inni kroppen. Jeg står i kampen med all den viljestyrke jeg har. Jeg kjemper og bruker massive krefter. Det er knalltøft, og det er vondt. Det er hardt, og det er vanskelig. Allikevel så har jeg enormt med stahet og energi for å stå i mot. Mot fristelsen. Mot løgn. Mot anoreksi og mot sykdom. Jeg har verdens beste støtte i ryggen. Jeg lever et fantastisk liv, men har fremdeles alle forutsetninger for å få det bedre. Et godt utgangspunkt for en ny start…

 

 

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Kjæde Madelèn! Jeg vet akkurat hvor vondt det er. Helt forferdelig. Jeg har vært frem og tilbake i vekten. og jeg lover deg.. nå har jeg endelig innsett at jeg er sliten av å faktisk være sliten. Være sulten, trøtt, sint og med masse grusomme tanker! Men jeg har kommet langt, men det tar sånn tid. Og nå som jeg er lenger opp i vekt kjenner jeg at jeg blir irritert av å se at jeg enda er et beinrangel. Jeg vil så gjerne se normal ut. Jeg vil ikke være den lille spiseforstyrret jenta alle passer på med armer og bein. Heller vil jeg ikke være utsatt for at hjerte skal stoppe. Å være undervektig lenge kan få så mange konsekvenser. Jeg vil heller ikke miste hår eller tenner. Derfor tok jeg steget med å spise som et normalt menneske og mer til.
      Alt dette kom jeg til å tenke på når jeg lå på sykehuset. Jeg vil ikke dit igjen. Ingen der skal se meg som et svakt menneske igjen. Det var grusomt å være der. Jeg skreik at jeg ville hjemme, men ingen lot meg. Jeg er under 18… derfor.
      Selvfølgelig kommer det dårlige dager. Men du må bare stå på! Aldri skip et måltid. Da tar man et sted tilbake i det du har bygd opp. Alt det man putter i seg nå, går til at du skal holde varmen, klare å stå, gå og snakke. Samtidig som kroppen får væske i seg + at kroppen skal bygge seg opp. For å klare dette (over lang tid) må man spise ernormt mye mat. Men etter noen kilo, føler man seg så mye bedre! Psyken kommer hengende etter… Men jeg lover deg at man ser lysere på livet og takler det bedre og bedre!
      Jeg vet at du kommer dit! Jeg vet at du klarer dette! Du er NYDELIG! Fantastisk og herlig!
      Men utrolig trist at du sliter med dette. Håper dette ikke ble et langt unødvendig kommentar.. hehe 😛

    2. Du er så pen! Ser deg ofte på skolen og syns alltid at du er utrolig vakker! <3

Siste innlegg