Lille fugl

Hvis jeg var en liten fugl ville jeg flydd langt vekk – forbi naboens grønne hekk

Ut i det åpne blå landskap som venter meg nå

Der friheten vinner og kontrollen forsvinner

Til muligheter og mål fra livets skål

Utenfor stress og samvittighet – som bare trekker ned

 

 

Mot et sunt og friskt liv

Som lokker meg og gir giv

Meningen med alt

Før det smalt

Dit skal jeg komme

Uansett hvor hardt jeg må bromme

 

 

En fungerende kropp

Ville vært topp

Å gjøre som jeg vil

Ikke bare være til 

 

 

Jeg svetter og blir varm

Ganske så kvalm

Dessverre den eneste veien å gå

For evig, alltid og nå

 

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Kan du skrive et innlegg om når du ble syk, og hvordan sykdommen har utviklet seg, samt hvor du er nå i forhold til hva slags behandling du får nå?

    2. Maren:

      Et innlegg om skolen trinn for trinn: http://maadeleen.blogg.no/1294496078_skolen__trinn_for_tri.html

      Et innlegg om hvordan det startet: http://maadeleen.blogg.no/1294664083_den_l_der_jo.html

      Et innlegg fra dagen jeg ble tvangsinnlagt: http://maadeleen.blogg.no/1294678658_alt_skjedde_s_brtt.html

      Før innleggelsen hadde jeg kontakt med BUPA i ganske mange måneder, og da de gav meg opp ble det fastlge, før jeg til slutt ble tvangsinnlagt. Har vært 6 mnd innlagt, hvorav det meste var på tvang. Allmennpsykiatrisk voksenavdeling i Tønsberg og RASP (regional avdeling for spiseforstyrrelser) på Ullevål. Har gått i flerfamiliegruppe over 1 år. Etter utskrivelsen hadde jeg fastlege og psykolog på sykehuset, avd enhet for spiseforstyrrelser i Tønsberg. Ellers har jeg prøvd ut alternativ psykologi hos Hougen i Halden, og det er noe jeg enda føler har hjulpet meg. Selv den ene timen gjorde sitt… Han hadde en positiv måte å fokusere på som gikk helt unna sykdommen, men som allikevel metaforisk kunne tilknyttes den. Har fått avslag på modum og capio tidligere, men er vel inneforstått med at jeg aldri skal tilbake til den type behandling igjen. Så det er litt viktig å ha et fokus på at jeg kan klare dette selv og på egen hånd her hjemme! 🙂

    3. Åh… For et nydelig dikt! Sterkt å lese, og helt fullstendig originalt.
      Du har virkelig et skrivetalent, Madelén! Det er ikke ofte man finner så fine egenskrevne dikt som ikke inneholder et eneste nødrim, og som skaper nysgjerrighet i hver linje 🙂
      Selv er jeg ekstremt kresen når det kommer til poesi. Mye utgitt lyrikk slår meg som “elitistisk” og pompøs, som om det er skrevet mer for å være salgbart enn for å være spennende for “mannen i gata”. Det som er hovedkriteriet mitt for at lyrikk skal være bra, er at det må “smake godt” – og DET gjorde diktet ditt!
      Stor klem, skriv mer 😀

    4. E det lovt å spørre koffer du ikke kom inn på Modum eller Capio?
      Trenger ikke svare hvis du ikke vil!

Siste innlegg