Alene for noen dager

Nydelig solskinnsdag! Sommerfølelse tilbake, enn så lenge.. Jeg tar meg noen dagers ferie hos besteforeldrene mine på Hurum. Uten internett. Greit å få noen dager av før alt er tilbake i hverdagen, igjen. Selvstendighet er bra. Ta ansvaret helt selv. Uten mamma og pappa som back-up. Utfordringer må til. Å gjøre ting på egen hånd hjelper på mestringsfølelsen. Liker at den er på topp! Jeg drar etter jobb og lunsj i morgen. Jeg og søte Beetle’en min. Jeg blir over til Mandag. Det er noen dager, det. Satser på at alt skal gå fint. Sist jeg overnattet var vinterferien 08, så jeg kjenner virkelig det er på tide nå. Savner og gleder meg til koselige turer, yatzyspilling og gode samtaler. Ingenting er så herlig som når bestefar kommenterer en fotballkamp. Jeg skal ta med kjøkkenvekta og noen matvarer, men skaffer nok det meste der oppe. Vil si jeg har blitt bedre på å tilpasse meg andre steder enn hjemme. Noe jeg er fryktelig fornøyd med. Er snart klar, skal bare pakke litt først…

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. God tur:-)
      man har godt av utfordringer og se at man faktisk mestrer dem ;-)jeg har hatt en del av dem i sommer men det har som regel gått bra

    2. Kjære nydelig deg!
      Se på de vakre øynene- som rett og slett byr på snillhet, godhet og omsorg.
      Se på det smilet, som vær og en kan falle for. Sprer glede og latter
      Se så uskyldig, gjør sånn at vær og en vil så gjerne hjelpe! Du er så nydelig. Perfekt! Men tenk hvor perfekt du /livet ville ha vært om du en dag kunne sitte å nyte livet fullt ut. Smake nye retter og ha energi. Du vil føle deg trygg på alt. Du vil kunne være 19 år og selvstendig! Venner og opplevelser.
      Dette er så enkelt å tenke i en stund, men så vil det slå tilbake. Jeg vil så gjerne se deg bli frisk- og ikke slite! Slite for at livet kanskje vil bli enda hardere , men du må igjennom det! Det er mange som har vært igjennom dette- og se: De har kommet levende fra det!
      Herlige deg, – jeg heier på deg! Jeg vil virkelig at du som den fantastiske jenta du er skal nyte livet, ha de bra og være lykkelig. Dette er slitsomt og vanskelig, men vi er sterkere enn den grusomme stemmen! Vi kjenner oss selv best!
      Storvarmklemframeg! <3

    3. Hei!
      Vil bare si at jeg har fulgt bloggen din litt frem og tilbake. Har selv anoreksi men er på god vei ut av sykdommen, og det føles herlig.Det krever ekstremt mye arbeid, mat og hard jobb. Den hardeste jobben du noen gang må gjøre. men jeg håper du er som meg – fast bestemt på å bli frisk! Du gjør en god jobb, det mener jeg. men du må gi slipp på alt av anorektiske tanker. jeg mener ALT. Det er hardt og skummelt. VELDIG skummelt! Men vet du? Det hjelper. Så utrolig masse. Var i bryllup for noen dager siden. Jeg satt der under middagen, med mange andre, og vet du hva? jeg spiste hva jeg fikk servert! 3 retter + dessert. Uten panikk. vet du hvor herlig det føles? Hvor sinnsykt verdt det er å bli frisk?
      Du klarer det! Det gjør vi begge. men, du MÅ slutte med å veie maten din. IKKE ta med kjøkkenvekta. For guds skyld. IKKE tell kalorier. Jeg var besatt av det. Sikker på at jeg ville bli smellfeit med en gang jeg sluttet å telle kalorier og veie maten min. Det har ikke skjedd, og nå klarer jeg å leve uten den. Jeg er så mye friere og ikke lenger redd. Tørr å ta steget – jeg LOVER deg det er verdt det! Jeg vet hvordan det føles.
      Hilsen Tonje

    4. Charlotte: Jeg tror dette er en av de fineste kommentarene som jeg noengang har fått. Tusen tusen takk! Den varmet meg. Det betyr så ekstremt mye, og jeg håper at jeg også kan innse noe av dette en dag.. Det får nesten fram tårene når jeg leser hvordan du beskriver et liv jeg kunne hatt. Fantastisk ville det vært, og selv om det per dags dato er fantastisk, så vet jeg jo at det faktisk virkelig vil bli best. Igjen; takk for varme ord og tilbakemeldinger.. Klem <3

    5. Tonje: Du er utrolig flink, og det gleder meg å lese hva du skriver! Håper det fortsetter sånn for deg i tiden fremover…

      Jeg vet jeg klarer det. Har jeg ikke den så tør jeg heller ikke å variere eller å spise annen mat. Da hadde det gått i fiskekaker og porsjonsposer med havregryn, og jeg ville aller helst prøve meg på litt variert med brødmat og diverse 🙂

Siste innlegg