Svensketur og Allsang

Jeg overdriver ikke når jeg skriver at det var ekstremt tungt å dra seg opp i morges. Allikevel så greide jeg det. Mye på grunn av at jeg har valgt tidenes mest slitsomme alarmringetone på HTC’en min. Maks to minutter. Vi var nemmelig hjemme ved midnatt i går, og det etter en kjempeflott dag i Sverige og Halden. Jeg tok ansvaret for bilkjøringen. De gangene jeg skal på større arrangementer som tar mye tid, så må det planlegges. Tur gikk jeg i 8-tiden. Da jeg kom tilbake brukte jeg jentetid på badet. Deretter stekte jeg et par baguetter som jeg lagde frokost og lunsj av. Salat hadde jeg tilberedt dagen i forveien. Vi hadde som mål å nå bastøferja som gikk 09:45, men det viste seg at vi var såpass heldige at vi kom på et kvarter tidligere. Dermed fikk vi bedre tid og kunne nyte frokosten i flotte omgivelser ved sjøen i Moss. Med litt mat i magen satte vi kursen mot Nordbysenteret. Vi brukte bortimot 2 timer på Maximat. Hadde bestemt oss på forhånd at vi skulle ta det som første prioritet, da vi alltid har en tendens til å haste oss gjennom der på de siste 45 minuttene. Dermed fikk vi kikket litt mer på butikken, og jeg oppdaget nye og spennende matvarer som jeg ville prøve meg på. Da ble det en miks av det meste med philadelphiaoster, kalkunbacon, kalkunterninger, usøtet fruktsuppe, fun-light, zero og max brus (en spennende cherry-variant, også), keso (fullfett), krydder, tyggegummi, svensk lesestoff, sukrin og sukkerfri sjokolade. Ellers ble handlet inn mye til husholdningen. Da har vi litt å spise på fremover… Etter at vi hadde betalt, fått i poser og pakket bil og kjølebag, fortsatte vi med en runde på senteret. Jeg fant meg både penveske, smykker og kjoletunika. Alt kommer til å bli brukt. Ikke dårlig. Vi fikk med oss det vi ville før vi satte kursen mot Halden. Det var allerede kommet ekstremt mange mennesker da vi stelte oss i kø, så vi fikk sitteplasser helt greit. Mamma satt bak meg, og det gikk fint. Vi gadd ikke å stå i kø 2-3 timer, som i fjor. Det er kanskje ikke helt bra i forhold til min helse og så mye mennesker. Jeg tok meg en pause og spiste salaten min mens mamma stod i folkemengden. Allsang-showet var kjempebra! Det er gøy med så god stemning. Vi slapp unna regn, og da gjør det ikke noe om det blåser litt. Fikk mye varme i oss da vi kom i gang med klapping og sang. Også ble vi bra kalde da vi skulle hjemover, og ekstra heldig var jeg da det var omkjøring nesten hele veien. Da rakk vi ikke 22:00-ferja, og siden 22:30-ferja stod, måtte vi vente til 23:00. Da ble det en sen kveld, og ikke annet enn litt sommertid på tv og en grøtbolle i magen.



I dag har jeg gått tidlig tur og vært på jobb. Før jeg dro var det 1-times strømbrudd på grunn av det dårlige været. Jeg rakk akkurat å lage frokost før det satt inn. Det er ikke før man mister elektronikken at man faktisk forstår hvor utrolig avhengig man er av den. Ikke tv. Ikke internett. Ikke lys. Ikke mikro og heller ikke vannkoker. Det fristet lite å dra ut, men men. Så var det jo godt å sette seg ned i godstolen med tekoppen da jeg kom tilbake. I morgen er det bare fri på meg!



 



2 kommentarer
    1. Kjempefine bilder 🙂
      Jeg lurte på om du kunne ta en titt på bloggen min? Det er en fotoblogg,og min største drøm akkurat nå er å bli fotograf,men da trenger jeg hjelp,så gjerne legg igjen en kommentar,eller les 🙂
      -Carmenl

Siste innlegg