Smil!

”Smil til verden, og verden smiler til deg!” Smilet er det vakreste smykket jeg bærer. Da utstråler jeg glede og selvsikkerhet. Jeg fremstår som en trygg person. Et menneske med en verdi. Et kunnskapsfullt og klokt individ. En av mange, men samtidig hun med bena godt plantet på jorda. Jeg kan kjenne lykkerusen. Nesten som doping. Det er mye et smil kan overskygge, og det gir straks en bedre fasade. Jeg vet. De aller fleste vet. Jeg skjuler ingenting. Jeg kan helt klart være en blid og positiv jente. Syk eller ei. Anoreksien stopper ikke meg, så derfor smiler jeg i vei!

 

 

 

6 kommentarer
    1. Utrolig pen når du smiler! Håper du forsetter og kjemper, du er inspirerende!

    2. Fantastisk skrevet! Stå på, en dag er du fri fra klørne til anoreksien, og den dagen er verdt kjempe for! Jeg heier på deg 🙂

    3. Kjære søte deg! Jeg har lest bloggen din en stund nå, – men har aldri lagt fra meg en kommentar. Fordi jeg vil skrive så mye og overbevise deg om at du er fantastisk jente som er så vakker! Men jeg vet det er vanskelig å kunne ta til seg av hjelp, og er lettere sagt enn gjort.
      Det er heller ikke bare å spise, for det skal så utrolig mye for å komme opp i vekt,- og da trenger man MENGDER med mat. EKSTREME menger. Noe som noen kan takle, men andre får intense tvangstanker og tvangshandlinger. Det er så forferdelig vanskelig. Jeg sitter fast i anoreksi selv. Etter en liten vektoppgang 4 uker på sykehuset, kjenner jeg at hodet mitt er med med. Tenker ordentlig. I min dårlige periode hadde visste jeg rett og slett ikke hva jeg skulle gjøre. Jeg satt etter det eneste måltidet mitt gjennom dagen og målte armer og ben med fingrene mine. Trente og var helt i mørket. Nå kjempe jeg med motivasjon og et mål! Tungt , men det skal gå bra. Det er mulig å bli frisk. Det er verdt det! <3
      Blir så lei meg når jeg leser de vonde tankene dine. Eller når du fortelle fra perioder! Jeg skal da ikke holde en tale her nå over hvor mye du må kjempe, for jeg tror du vet hva som venter deg der ute. Frihet, latter, glede og opplevelser. Man lever bare en gang!
      Du kjemper. Jeg kan se det! Og jeg vil så gjerne si at du er en god jente! En som har fullt av venner og familie rundt deg som elsker deg! Du er nydelig. Stå på!
      Du er 19 herlige år. Bruk dem! Kos deg. Skulle så gjerne ha skrevet mer...
      Storklem<3

    4. Anonym: Tusen takk for en fantastisk kommentar som virkelig varmet! Det er hyggelig du følger med meg, og jeg håper det går bra/bedre med deg, også 🙂 Kampen skal vi stå i og vinne! Viktig å bruke tiden…

      <3

    5. Åhh, du er så flink du! Flink med ord… Sakt det før, sier det igjen! Gjør ikke noe å få høre noe bra om igjen! Utrolig nydelig du Madelén. Søt jente med mye på hjertet! Mye positivt også 😀 Det liker jeg!

Siste innlegg