Vakre Rostock

En knallbra dag! Vi hadde en flott tur inn til sentrum av Rostock. Gikk kun noen meter fra hotellet også var vi der. En lang gate full av butikker på hver side og et par kjøpesentre. Der mamma fikk seg en ny veske, og jeg fant meg en solhatt og thigts. Skal bli greit med en avveksling på den andre jeg har. Den er nemmelig blitt flittig brukt. Hater å stå i prøverom, men vet at jeg blir pent nødt ettersom de må sitte sånn og slik for at jeg skal være fornøyd. Det var holdningen min før jeg ble syk, også, men jeg vet anoreksien har nok fått en ekstra stemme. Ellers ble det bare litt småtteri. Regnværet møtte oss såvidt, men bestemte seg for å snu da vi hadde gått til innkjøp av nye paraplyer. Bra timet! Det var mye å se. Mye å ta bilde av. Så mange koselig småforretninger. Spesielt de eks antall bakeriene, iskioskene og godteributikkene. Alt var så delikat og fint. For ikke å glemme god gatemusikk og liv i byen. Jeg merket at jeg var turist for å si det sånn… Har hatt tysk som valgspråk på skolen, og har oppnådd 6 på vitnemålet. Allikevel så går det mest i engelsk. Jeg liker å føle meg trygg på det jeg spør om, og jeg liker å forstå de svarene jeg får tilbake… Selv om jeg fint legger inn noen enkle ord og strofer her og der. For i butikker så snakker ekspeditørene tysk, selv om man spør på engelsk…

 

Da vi kom ”hjem”gikk vi i gang med middagen. Jeg kjørte på det samme som i går, siden jeg først hadde kjøpt 1 kg av pangasiusfisken. De andre hadde kyllingfileter med en haug av tilbehør. Da ble det altså felles middag i dag, også. Det føles ikke så A4 å spise middagen her. Vi har brosteinen og tette bygninger rett utenfor så det er på en måte en slags ultimat blanding av restaurant- og cafefølelse så fort vi setter oss ned ved bordet. Etter middag tok vi turen bort til Warnemünde der vi gikk tur, hver for oss. Godt å bevege kroppen litt i friluft! Hadde egentlig tenkt å gå langs stranda, men siden vi havnet på litt feil side, så ble det kun gater på gater for min del. Lurt å legge inn noen huskenavn og ting i memoryen, da. Da jeg hadde fullført turen min gikk vi samlet. Det var en slags båtmesse med en haug av boder og tilbud. Noe ala færderseilsen – minus seilingen. Da alt lå til rette for en praktfull kveld så kom selvsagt dryppene. Dryppene ble til et kjemperegnvær, og det holdt på lenge nok til at vi forflyttet oss. Til matbutikken. Der gikk det med 1 time. Enda vi kun skulle ha litt påfyll med brød, drikke og pålegg. Kresne meg fant faktisk noe brødmat i Tyskland. Vi kikket på matvarer som om det er dyre merkeklær og eksklusive designervesker. Planen var jo egentlig en kjøretur, men det har ikke tiden tillatt. Vi har brukt så mye tid på opplevelsen av Rostock. En nydelig by vi alle vil tilbake til! Derfor blir det heller til at jeg kjører når vi skal nedover til Kiel-ferga. Det ble nokså sent i kveld, også. Sånn blir det bare når man har ferie og kan gjøre alt man vil. Sen kveldsmat og yatzy var det som opptok oss, og nå er definitivt jeg klar for loppekassa.

 

 

 

2 kommentarer

Siste innlegg