Pakket og reiseklar

Jeg har en sminkefri kosetøydag. I går hadde jeg siste arbeidsdag før ferien. Nå venter 3 uker. 3 fantastiske uker skal det bli. Det vet jeg. Så utrolig deilig og så innmarri fortjent! Det skal bli bra å komme bort litt for en periode. Alt er pakket og ferdig. Jeg er en strukturert person. Jeg tenker nøye gjennom hva jeg skal ha med og noterer ned på en avkrysningliste. Jeg er nok litt i siste liten i forhold til hva jeg pleier, men jeg har funnet ut at det fungerer best. Jo tidligere jeg pakker, jo mer kommer jeg på at jeg har ”glemt”. For lite klarer jeg aldri å ta med, uansett. Definitivt ikke denne gangen. Det mente pappa, også. Jeg delte opp pakkingen i to deler. I går tok jeg for meg alle elektriske duppeditter. Jeg ladet, klargjorde og fant fram alt som skal med. Det er en del. Pluss at jeg tok en siste handlerunde på mat. Det er egentlig ganske greit å finne varer i de svenske, danske og tyske butikkene, så jeg føler ikke at det byr på store vanskeligheter. Er bare enkelte norske varer og kjøkkenvekta med ekstra batteri som må med. Det fant jeg ut i fjor… Siste del av pakkingen var mest krevende. Klær. Sko. Smykker. Sminke. Toalettmappe. Vesker. Utenpåjakker. Vær? Hva passer til anledningene og hva trives kroppen i? Sistnevnte er tøffest. Aldri lett å bestemme seg, så da er det like greit vi reiser i morgen tidlig. For liten tid til å fundere og gruble på det som ligger i bagen. Like greit. Nå er det på tide å roe ned med noe som ikke omhandler planlegging. Det vil si oppladning med FIFA før fotballen sparkes i gang. Ypperlig med finalen av EM. Det gir perfekt høylytt stemning her i huset 😉 Ser helst at det ikke blir ekstraomganger og straffekonk, for i morgen blir det tidlig opp.

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Siste innlegg