Bak masken!

Vi bærer alle en maske. Et skjold. En beskyttelse. Bak hver maske finner man en sannhet. En historie. Historien om et liv. Alt man har oppnådd. Alt man har erfart, og alt man har taklet. Gode ting. Mindre gode ting. Litt av alt. Involvert av personer. En fin blanding mellom det positive og det negative. Det sorgfulle. Det lykkelige. Det herlige, men også det som bringer fram de sterkeste følelser. Vonde som fantastiske. Smertefulle som kriblende. Denne jenta har rukket å oppleve 19 år. Dagen hun ble født var den beste dagen i hennes liv, men allikevel den dagen hun overhodet ikke husker. Ikke i det hele tatt. Hun er bare evig takknemmelig. Millioner takknemmelig. Familie, skole, fritidsaktiviteter og venner skulle senere forme henne til den selvstendige, livsglade og engasjerte jenta. Hun som kunne nå alle mål. Alle drømmer, og alle ambisjoner. Men så… Noe gikk galt. En svakhet var nok til å utvikle et hat. Et selvhat. Til kroppen sin. Til utseende sitt. Til egenskapene, og til evnene sine. Et hat sterkere enn kjærligheten til andre mennesker. Et hat som betydde mer enn det å unne seg verdens beste ting; nemmelig livet.

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. utrolig bra skrevet! du er så sterk, så modig! stå på.. jeg for ikke sagt det nok. for du er virkelig ubeskrivelig unik! jeg har troen på deg og tenker på deg. unner deg alt godt. jeg er her for deg.. <3<3 mange varme tanker fra Martine <3

    2. Duer sterkere enn du tror selv,Madelen! Stå på!Jeg har selv slitt med spiseforstyrrelse.men er nå fri.Det går ann å komme ut av det,men det tar tid.En gang er du i mål.Ikke gi deg!

    3. kjempebra skrevet! du kommer deg ut av det en dag. du er på god vei og det virker som du er motivert til å fortsette kampen, og da er det ingenting som kan stoppe deg! stå på 🙂

    4. Du skriver så utrolig bra, jeg syns egentlig du bør vurdere å skrive en bok! Den ville nok ha hjulpet flere, det er jeg sikker på! Stå på;)

    5. Du er sterk og vakker både utvendig og innvendig. Jeg har lest bloggen din et par ganger nå og jeg er imponert over hva du klarer og hvordan du skriver. Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å få en spiseforstyrrelse, men som jeg har skjønt er det bare helt utrolig vanskelig å bli kvitt den. Derfor ønsker jeg deg masse lykke til videre og jeg ønsker deg alt godt!

Siste innlegg