Avsluttet flerfamilieterapi!

Omtrentlig et år tilbake startet vi med flerfamilieterapi på Ullevål i RASP sine lokaler. Jeg hadde ingen god begynnelse på kurset ettersom jeg var tvangsinnlagt på den tiden, så utbyttet kom ikke før etter utskrivelsen. Det var også da vi begynte å ta for oss denne såkalte ”ryggsekken” som bestod av målsetninger for familien. Det var der skoleavslutning til Aleksander kom inn, pluss sommerferien, bestefars 85-års feiring og et av de store høydepunktene; Norge-Island. Videre så gav kurset oss diskusjoner, informasjon og støtte. Familien har opplevd en enorm styrke, og ettersom vi nå har så mye fakta, erfaringer og innspill så er det enklere å takle sykdommen i hverdagen. Utålmodighet- og stressnivået er betydelig sunket, og familien har funnet veldig tilbake til den gamle hverdagen før sykdommen. Vi er nok faktisk blitt enda mer sammensveiset. For ikke å snakke om ”lille” Aleksander som fikk se at det ikke bare er storesøster som lider av anoreksi. Hvis noen skulle føle behov så anbefaler jeg denne type terapi på det sterkeste! Det er jo litt trist at det er slutt nå, men sånn er det jo bare. Avslutningen ble super med foredrag fra IKS (interessegruppen for kvinner med spiseforstyrrelser), debatt, grupper, oppsummeringer og tiden videre og framover. Vi tok oss en lunsjtur på cafe før vi dro hjemover. Jeg bakte nemmelig favorittbrødet mitt i går; gulrotbrød. Pluss at jeg fikk meg en kveldstur i kulda. Forfriskende og deilig!

 

 

3 kommentarer
    1. Gratulerer med endt og overstått flerfamilieterapi! Håper du/dere har fått godt utbytte av det og fått med dere noen verktøy videre som dere kan benytte i hverdagen.
      Og du, kan du legge ut, evt. sende meg på mail, oppskriften på det gulrotbrødet? Spurte deg om det forrige gang du nevnte det og, men da fikk jeg ikke noe svar.. Det høres skikkelig godt ut!
      Stå på og lykke til videre ♥

    2. jeg skal begynne med flerfamilieterapi om ikke lenge, og må innrømme at jeg er litt nervøs/spent, siden jeg aldri har vært på sånn type behandling før. det var veldig godt å se at det funket for deg, det gir meg håp om at det kanskje kan funke for meg også 🙂 jeg beundrer ærligheten din på bloggen og ELSKER positiviteten din! du er motivasjon og inspirasjon for meg, og garantert mange flere 🙂 stå på!

    3. Jeg kom over bloggen din nå og har blitt sittende her å lese og lese. Du skriver veldig bra om et tema som er problem for mange. Stå på videre dette er garantert en stor inspirasjon for andre i samme situasjon til å komme seg ut av det sammen med deg.

Siste innlegg