God jul!

De siste ukene har jeg ikke kjent meg sånn tom som jeg pleier. Istedet har jeg merket denne gleden og lykken av å feire jul hjemme utenfor tvangsparagraften. Det har ikke vært en anoretikers grubling på julematen eller hvordan ting skal gå opp i opp, heller fundering på hvordan jeg skal pynte og gjøre det julerødt her hjemme – og jeg er godt på vei. I morgen er dagen som skal gjøre opp for i fjor. Jeg har høyere forventninger enn jeg kan skrive, og jeg har større ønsker enn jeg kan klare å formidle. I dag, lille julaften blir det først jobbing på elkjøp, deretter risgrøt og juletrepynting. Viktig å fortsette med noen av ”tradisjonene”, selv om dette er en 1-gang i året greie for min del. I morgen har vi både pinnekjøtt, ribbe og kalkun på bordet – pluss gjester. Alt klargjort for en hyggelig og minnerik aften! Og selv om det er en stor påkjenning at julen skal handle så mye om mat, så har jeg valgt å gjøre mitt beste ut av høytiden. Heller holde fokuset på mennesker, miljø og alt det andre som skal skje…

 

 

Julaften 2010. Uekte smil.

 

 

 

2 kommentarer
    1. Hei! Leste artikkelen i avisen. Jeg vet akkurat hvordan du har det, og det var AKKURAT som å lese om meg for en del år siden! Sterkt! Det er en tøff kamp, men du virker som en utrolig tøff ung kvinne. Jeg kommer til å heie på deg framover! 🙂
      God Jul til deg 🙂

Siste innlegg