Julebord og pappadag!

Jeg jobbet unna tre timer på Lørdag, tok en rask lunsj før det bar avgårde til en god kollega for litt vorspiel. Det var veldig fin start på kvelden. Deretter dro vi ned på hotellet og så på Masken sin revyforestilling. Utrolig morsomt å se alle innslagene om Horten by og omegn. Deretter var det duket for julebuffet. Det var god mat, og jeg forsynte meg to ganger. Det ble ikke pinnekjøtt, men jeg følte allikevel at jeg fikk utfordret meg selv med å spise mat andre har tilberedt, og smake på ting jeg ikke har hatt i munnen siden begynnelsen av ungdomsskolen. Det var en flott stemning med mye latter! Vi er en fin gjeng som ler og har det hyggelig sammen! Det ble litt dansing og nach på Camouflage før vi skilte lag en gang utpå natten. Ble noe havregrøt (ofrer ikke et gram for å ha det morsomt) og TV-titting da jeg kom hjem, også sovnet jeg med klærne på, stuptrøtt som jeg var. Det å våkne dagen derpå er alltid tøft, så vi sov lenge begge to tross farsdag. Men siden jeg har verdens beste pappa så måtte jeg følge de planene jeg hadde satt meg. Derfor tok vi gaven (som han forresten ble utrolig glad for!) og en lett frokost, før jeg slang sammen brødene med god assistenthjelp. Gikk en tur mens de hevet, og da de var fine og klare for ovnen begynte jeg med klisset og browniesbunnen. Da den var ute av ovnen spiste vi baksten til lunsj, en gang sent utpå, men det er lov siden det er Søndag, så. Så var det kun fyllet som gjenstod for å gjøre kaken komplett! Ferske bringebær, sitronjuice, kremfløte, sukker og gelantinplater skulle utgjøre en frisk mousse som skulle gi den en fin avslutning pluss litt pynting til slutt. Blir et lite sjansespill når jeg ikke smaker på noe underveis eller etterpå, så heldigvis falt kaken i smak hos herren! Vi koste oss med TV utover kvelden, og med en litt forskjøvet dag tok jeg bare og marinerte noen kyllinger til middag. Kjapt, enkelt og veldig veldig godt! En flott dag!

 

Klar for mitt første julebord…

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Du er ei vakker jente, som har vært igjennom en hard kamp- mest sannsynlig går igjennom den fremdeles. For å være ærlig burde du virkelig legge på deg noen kilo, men jeg vet jo at det ikke er kiloene sf dreier seg om – at det handler om noe mer, bak. Håper du finner styrken, så du blir sunn og frisk. Stå på!!! Du virker som ei bra jente…

    2. Ingrid: Jeg svarer ikke på spørsmål tilknyttet vekt, BMI eller matinntak. Av den enkle grunn at jeg ikke vil trigge andre, men også fordi det er en privatsak som jeg ikke ønsker å dele åpenlyst her 🙂

    3. Så fint å lese at du hadde en fin kveld med julebord og venner, og at farsdagen ble fin. Du er utrolig nydelig! Og kaka så supergod ut:)

Siste innlegg