Svensk til dansk

I går var vi vel framme i Marielyst, Danmark. Jeg har hatt noen herlige dager i Sverige. Første dagen gikk bort til pakking, Nordbysenteret og kjøring. Frokost hjemme, lunsj i bilen, middag på restaurant (egen mat) og siste på hotellrommet. Der vi fikk inlosjert oss på et herlig hotell i Malmö. Her var det to dobbeltsenger, et spisebord, en liten stue og et minikjøkken med alt vi trengte for å tilberede mat. Lørdagen ble vellykket. Der jeg spiste mat hotellet hadde satt fram. Fornøyd var jeg, også. Det ble en mange timers titte- og gårunde i Malmö sentrum og omegn. En utrolig flott by jeg virkelig vil tilbake til! Fant meg en herlig ullkjole som jeg skal bruke mot vintersesongen. Mye fine nyheter ute og går. Dessuten spiste vi lunsjen vi hadde laget og kjøpte inn til middagen på matbutikken. Mamma tilberedte nemmelig laksefiléter da vi kom tilbake. Senere på kvelden hadde vi en real spillkveld med latter, humor og lykke. Som kveldsmat fikk jeg prøvd meg på litt havregrøt som kun var å tilsette vann. Enkelt og lettvint. Det hjalp å få litt energi etter en så lang dag.

Det var ikke store forandringene i går. Hotellfrokosten gikk like fint, medbrakt lunsj til kikkerunden. Selv om byen var åpen konsentrerte vi oss om severdigheter og fotografering. Det ble en kjapp tur på kjøpesenteret som var åpent, en tur på den fantastisk flotte havnen og deretter en tur bort til slottet. Deretter satte vi kursen mot Øresundbroen og Danmark. Vi lette febrilsk etter en restaurant da vi forstod at vi ikke rakk å lage middag selv. Det ble en nokså grei thai-middag, men jeg overlever det. Etter noen timers innlosjering og diverse så vi på John Cleese og spiste kveldsmat. Det ble en tidlig kveld. Våknet med masse energi klar for en dusj. Derfra ventet frokosten. Litt stress da kjøkkenvekten hadde gått ut på batterier, men vi hadde alltids en god løsning. Etter frokost var det en koselig tur i ned i Marielyst og til stranden. Da regnet slo inn kjørte vi bort til Nyköping, en liten sommerby. Middagen koste vi oss med her. Skikkelig hjemmelagde kyllingkarbonader. Og videre var det spill og film som stod på agendaen.

Bildene får komme når jeg har kabelen tilstede!

1. Åh, det er deilig å reise litt! Kjenner noen ganger jeg savner litt den der å være med mamma og pappa på ferie, hehe.. var jo koselig 😉
      Så spennende at du har vært i Malmö, jeg skal flytte dit neste år for å studere! Har aldri vært der selv, bare sett bilder. Men det ser veldig pent ut, spesielt på sommeren. Gleder meg til bilder! 🙂

2. <3: Det skal jeg! Er i full gang med å ta over bilder. Det tar alltid litt tid. Snart venter en del oppdatering. Takk for koselig kommentar ^^