Litt psykologi – så er alt bra!

Alle mennesker kan ha noen spesielle dager. Noen dager der man ikke er helt seg selv, og aller helst ville fungert best under dyna dypt inne i drømmeverdenen. Slike dager gjør anoreksien tusen ganger verre, og dermed kan det bli spente, uvante og slitsomme situasjoner. Det kan skapes små diskusjoner og usikkerhet. Heldigvis kan slikt alltid kureres for min del. Et lite smil, noen positive ord eller en times psykologi – og alt er på topp! Jeg mener det, virkelig. Ingenting slår en samtale full av latter, åpenhet og avsløringer. For min psykolog er ikke en hvilken som helst. Han vet nemmelig nøyaktig hva, hvordan og på hvilken måte han skal få fram Madeléns tanker, følelser og fornuft. Det er helt utrolig hvilke resultater han kan trylle fram. Og selvsagt benytter jeg han på alle mulige tider av døgnets 24 timer. Jeg vil også meddele at det er i dag alt åpnet seg for meg. En slags åpenbaring. En seier på en måte. I dag innså jeg at jeg faktisk er hjemme permanent. Jeg har friheten, og kan gjøre det jeg har lyst til. Jeg kan komme meg forslag, ideer og være med på å bestemme hvordan ting skal være, samt hva vi skal spise til middag eller hvilke tv-program som skal rulle på skjermen. Jeg er faktisk hjemme! Jeg nyter det. Jeg elsker det. Jeg ser nå hva jeg har kjempet meg til, og hva jeg fortsatt skal holde fast ved! 6 uker pluss 5 dager tok det meg å forstå realiteten. Jeg bor altså i Horten. Det er ingen drøm, ønske eller fantasi lenger. Vi snakker en lykkelig Madelén. Bare se:

 

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg