Feiring av mamma!

Vi steller alltid i stand en del når det først er noen som har bursdag, og i går var det mamma. Hipp hurra! Hadde bestemt meg for å gjøre noe ekstra.. Derfor stod jeg opp et par timer tidligere og kokkelerte. En liten stund senere stod det nybakte rundstykker, masse pålegg, bacon, eggerøre, jordbær og vannmelon på bordet. Siden jeg sjelden smaker på noe som jeg selv baker eller steller i stand, så ble dette et unntak. Rundstykkene var smakfulle med godt pålegg oppå. Denne gangen drepte jeg ikke gjæren og fikk mursteinsblokker. Var også tålmodig og lot de heve ut tiden. Virket også som de andre koste seg! Ellers falt gaven min i smak. En greie jeg kjøpte den gangen jeg rømte fra SIV allmennpsykiatrisk under tvangsinnleggelsen. Noe godt kom det ut av alt det oppstyret! Dagen videre gikk til vikingmarked (imens mamma slang sammen sin berømte ostekake) og gåtur med Aleksander. Skuffelsen var stor da jeg så hvor lite de hadde gjort ut av årets marked, så vi får ta til takke med en forfriskende tur til Linden der jeg normaltsett jobber. Da vi kom hjem fikk vi besøk av besteforeldrene mine, så lunsjen ble inntatt ganske fort nede sammen med pappa. Er enda litt var for å spise med annen familie. Det er noe med å få bemerkelser for det man spiser, for selv synes jeg det er en stor mengde. De har ikke sett at jeg har spist såpass på en god god stund. Bare et blikk kan være nok.. Kan trygt si det hjelper når pappa støtter opp med samme type mat eller mengde. Utover kvelden var det grilling før jeg så på søndagsfilmen og tok kveldsgrøten min. Kaken ble fryst ned. Den får vente til vi får mer kakeglade besøk.

 





 

6 kommentarer
    1. Hei Madelen! Så godt å se at du er bedre. Du er virkelig en flott jente 🙂

    2. Du så kjempeflott ut, mange fine klær:) og du og mamman din er jo like. Et veldig fint bor du hadde ordnet i stand, for noen rundtstykker! Tipper moren din satte pris på det. Glad for å høre at du har en støttende far. Ha en fin uke!

    3. Nei, nå ble jeg enda mer glad! Headeren din er knall! 😀
      Det handler om kampen MOT denna driten (beklager valget av ord, men han/hun/det fortjener heller ikke bedre).
      Etter hvert blir kanskje unntaket hovedregelen, og du klarer å smake alt du lager. Guess what! I’m pretty much there. Der hvor jeg tør. Selvom det svir, så er det veldig ok.
      I alle fall. Et unntak fra hovedregelen, er en god begynnelse.
      Skriver under på det Emma sier.. Nå som du virkelig viser at du kjemper imot, er du et enormt forbilde for andre.
      Håper du har en bra dag! <3

Siste innlegg