Lillebror ferdig og Tønsbergdag med kinamat!

Før Aleksander hadde skoleavslutning måtte vi spise et måltid. Jeg spiste babygrøten min, som jeg pleier å ha til kveldsmat. Pluss en av disse grønnrøde pærene med verdens beste smak. Grøten er både godt og næringsrikt for kroppen min som definitivt trenger alle de gode stoffene den kan få. Dessuten er den søt nok med kanel. Godt med variasjon fra alt brødet. Det kan fort bli mye, ensformig og kjedelig! Jeg pyntet meg litt før avslutningen, men også med tanke på ”tønsbergdagen” som vi skulle på rett etter. Fant fram julekjolen min. Den kjolen som mamma spontant måtte handle inn til julepermisjonen min. Merkelig nok var den midt i blinken. Ikke så merkelig egentlig med tanke på hvor mye hun vet om hva jeg liker å kle meg i. Etter en del elevinnslag og taler fikk endelig klassene vitnemålene sine. Begynte å bli sliten av å sitte spikret til plastikkstoler. Ryggmargen vred seg helt inn mot stolenryggen, og beina stivnet til. Det var tungt å reise seg opp igjen. Litt laban seigDAME.

 

 

Vi ankom Tønsberg like før åtte, og parkerte på gratisparkering før vi turet nedover. Første ærend var en bryllupsgave til mamma og pappa, som for øvrig feirer to år nå til Mandag. Andre ærend var en Gantkjole som jeg lenge har hatt lyst på. Gavekort og feriepenger kom dermed bra med. Ellers fant jeg to bursdagsgaver ekstra til mamma som fyller 3. Juli. Jeg liker å være tidlig ute. Det ble også en supernydelig veske på meg. Vet ikke helt om 20% utgjør så mye forskjell. Veska hadde jeg kjøpt uansett. Den er sommerlig og fin i fargen og akkurat passelig størrelse til meg. Vanskelig å unne seg ting når man er syk. Er også ekstra fornøyd med at jeg klarte å spise ute. Jepp. Det ble kylling i chopsuey på meg. Retten jeg alltid bestiller på kinarestaurant. Jeg koste meg, og tenkte ikke det spor på næringsinnhold og fett. Alt jeg gjorde var å nyte maten. En god følelse! Okei. Kanskje jeg var litt usikker etterpå, men den fornuftige siden seiret; ”Madelén! Dette fortjener du. Kroppen har godt av det, og du har lov til å spise med god samvittighet. Det er bare kylling, grønnsaker og saus. Det skader deg ikke. Det gjør deg ikke feit. Det er ingen som skal skade deg etter du har spist opp.” Gjentatte ganger hang ordene seg i meg – noe som fikk tilbake tryggheten!

 

 

Vi dro hjem klokken tolv. Offentlig beklagelse for at jeg ringte på og vekket halve huset for å pøse på med overraskelser og gaver..



 

1 kommentar
    1. Kjempesøt kjole^^ kinamat er sykt godt, så bra at du også klarte å nyte den 😀

Siste innlegg