God planlegging!

Temperaturen i går var upåklagelig. Morgenen tilbrakte jeg stortsett hjemme. Måltidene krevde sin planlegging da både mamma og pappa var på jobb. Kun Aleksander hjemme, og han hadde visst behov for å sove til 12:30. Dermed måtte jeg spise så tidlig som 07:50. Med unntak av at jeg var svært trøtt etter gårdsdagen så kom jeg meg gjennom. Ellers boltret jeg meg i sofaen med samlingen min med ”Sex And The City”. Er det noe jeg virkelig elsker, så er det å være skikkelig jentete i form av å se timesvis med episoder. Mamma kom hjem slik at vi fikk spist lunsjen i solveggen. Deilig! Deretter tok jeg meg en tur ned til båthavnen. Det gjør godt å bevege seg litt. Er tydelig at det hjelper på benskjørheten min, selv om jeg både tar yoghurt, soyamelk og tre 250 mg kalsium hver eneste dag. Merker at det har hjulpet. Jeg knekker ikke lenger i knær, ledd og rygg hver gang jeg går opp eller ned et trappetrinn. Særdeles viktig å opprettholde den delen av helsa, i allefall. Selv pappa har begynt med soyamelk for at jeg skal drikke det. Nå snakker vi om en person som omtrent blir kvalt om han får i seg melk. Dermed vil jeg bare si at han virkelig har satt i nådestøtet for å få meg frisk. Et godt forbilde! For ikke å snakke om Aleksander og mamma som ofte må spise desserter for å holde meg med selskap. For meg, som anoretiker, hjelper det å se at friske mennesker ikke er redde for ”det lille ekstra”, og at det ikke går i kaloritelling. De spiser det som er godt, det de liker og det som frister mest. En dag er det meg! Når sant skal sies, så kan jeg kjenne fristelser og jeg kan kjenne at jeg har lyst på mat. Ikke nødvendigvis bare den grønne delen av kostsirkelen…

 

I høst var dette lunsjen min. En arbeidssom jente hadde kanskje trengt litt mer mat?  

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg