Mai måned ?

Så var det blitt Mai 2011. Når er det tydelig at vi er på vei mot lysere og varmere tider. Det skal bli fint! Egentlig kjenner jeg uvelheten tydelig når jeg tenker på denne måneden. For omtrent et år siden snudde alt seg helt for meg. Sykdommen ble oppdaget, lege ble kontaktet, matinntaket ble kontrollert og det sosiale sviktet. Det er så rart å vite at et år allerede er passert. Jeg tenker ofte tilbake på den tiden da jeg hadde null anelse om at jeg måtte gjennomgå så mye med innleggelser. Så mange nye mennesker, så mange strenge behandlere, så mye mat, så lite frihet, så mye kontroll og så lite Madelén-liv. Aldri i livet hadde jeg trodd det! Aldri i livet hadde jeg godtatt det! Men; det ble nå sånn. Jeg hadde intet valg. Hvis ikke hadde jeg ikke sittet her i dag. Harde fakta, men dessverre må jeg bare innse det og prøve å bruke alle disse erfaringene til noe nyttig og positivt. Jeg vet jeg kan! En dag skal jeg komme meg helt videre. For hvert minutt som går er jeg nærmere målet mittt. Den følelsen kjennes bra! Merker definitivt en økende livskvalitet og selvtilitt. Styrken og det mentale er enda mer på plass, og jeg har det i grunn bedre med meg selv enn hva anoreksien har tillatt i lang tid. Det er godt at mye av selvhatet har forsvunnet. Jeg prioriterer psyken som nummer en, så får jeg heller bruke tid å jobbe med kaloriene og vektøkningen.

 

 

 

 

  

2 kommentarer
    1. Det er så fint å se at du blir bedre. Jeg står og holder på å dette over kanten til å bli anorektisk selv, og jeg finner mye støtte i det du skriver. Jeg blir snart sendt til lege på grunn av flere bekymringsmeldinger fra skolen. Jeg personlig synes de overdriver, jeg har jo kontroll(!), men jeg er vel ute av stand til å se alvorligheten i det hele.. På et halvt år gikk jeg ned fra medium til xs/xxs, men jeg ser det nesten ikke selv, og hver dag består av nøye planlegging for hvordan jeg skal gå ned i vekt, trening og kaloritelling. Jeg vet jo at xxs er en liten størrelse, men jeg føler det er så utrolig mye fett på kroppen!
      Håper i allefall du blir helt frisk:)

Siste innlegg