Jeg måtte pumpes!

Ingen overivrig alkoholiker her. Bare en fortvilt, deprimert og sint jente med en anoretisk stemme som ikke kan slippe taket. En jente som plutselig ikke kunne se noe muligheter noe mer. Alt ble svart som i graven! Jeg fikk ikke medhold under møtet i går, eller samtalen i dag – med både overlege og advokat. Jeg er mildt sagt skuffet. Alle følelsene, redselen og de negative asssosiasjonene har bredt seg inni meg. Jeg vil så gjerne at alt skal ordne seg. Et knips – så er alt bra. Det er ingen utvei å avslutte det hele. Avslutte alt jeg har jobbet for. Jeg så en familie falle fra hverandre, venner forsvinne pluss en billapp,  russetid og utdanning fullstendig rasert. Egoistisk og utakknemmelig. Slik følte jeg meg! 16 Paracet tok jeg. Mamma ringte like etterpå for så å tilkalle hele avdelingen. Alle stormet rommet mitt og tok meg opp i en seng. Deretter fikk jeg legesamtale og det viste seg at pumping måtte til. Jeg var både trøtt, svimete og skjelven. Fikk et nytt pasientbånd – og derfra startet ”moroa”. Går ikke så veldig inn på detaljene. En fingertykk slange ble plassert i halsen min og ned i magesekken. Deretter ble jeg tilført vann slik at de kunne suge opp det resterende. Jeg ble fryktelig kvalm, og spydde underveis. Mot slutten satte de inn kull, som fungerer som en motgift. Rett og slett en svart gugge som de sprøytet  inn i meg. Det gjorde ikke kvalmen noe bedre! Mot slutten tok jeg blodprøver, blodtrykk, puls og en masse undersøkelser. Ingenting galt – og jeg fikk trille tilbake. Måtte ha mye oppsyn ettersom man aldri helt vet hvordan kroppen min egentlig reagerer på så store doser med medikamenter. Blodprøver er satt opp utover kvelden… Satser på at dette går greit nå! Etter besøk føles ting mye bedre.

 

 Ærlighet varer lengst!

 

11 kommentarer
    1. Velkommen til en ny uke på konkurranseoversikten.com! Sjekk ut konkurranseoversikten.com nå for linker til konkurranser hvor du kan vinne en reise for hele familien til Gran Canaria, dyre parfymer, flere reisegavekort, gavekort på klær, en iPod eller massevis av smykker!

    2. Paracet og lignende piller som du ikke trenger resept for, er ikke lurt å overdose på hvis du ikke ønsker å være i ekstrem smerte i uker eller måneder før du dør, hvis du i det hele tatt er så heldig at du dør av det.
      Sist jeg prøvde å ta selvmord, sjekket jeg det opp på nettet, og det sto at Paracetamol i store doser etser i magesekken og ødelegger innsiden på deg. 16 tabletter høres mildt ut, så det skjer sikkert ikke med deg, men jeg anbefaler at du ikke prøver med Paracet igjen. Høres grufullt ut.
      Google det.

    3. Håper du finner en indre ro til slutt søte deg…. Håper det at du kan leve med sykdommen din på en god måte… Og håper du får god hjelp fra helsevesenet…
      Your beautiful just the way you are – Bruno Mars 🙂

    4. Nåh, anoreksia er stygt! har vært innom den veien selv.. Godt man har familie som støtter en, og passer på en…. god bedring!

    5. oi, så alvorlig, glad for at det gikk bra! må ha vert fryktelig skremmende!!!
      et steg tilbake, en liten tabbe betyr ingen ting i den store sammenheng, det ER i motbakkene det går oppover!!!!! når alt går i mot en, hvem vil vel ikke vurdere en lett utvei? vi er mennesker alle sammen, det å feile er en del av oss, og hjelper oss bare!! og med din styrke er det ingen tvil om at dette går bra vet du!
      god bedring!!
      klem
      ps. du er helt utrolig pen!

Siste innlegg