Glede gir god helse!

En løsning på problemet er å få i seg medisinen. Mat er medisin. En annen løsning er en positiv tankegang. Jobbe aktivt for å sette i gang gledesmusklene for å få fram den lykkelige Madelén. Hun er jo der inne et sted. Jeg må tørre å gå inn i meg selv og (bli kjent) kjenne på følelsene mine. Engasjere seg på grunnlag meg. Våge å ta utfordringene. Jeg kan alltids ta mange snarveier for å oppnå glede. Allikevel er det ikke denne gleden jeg er på utkikk etter. Selvsagt hjelper det å gjøre ting, få besøk og ha permisjoner. Men; det blir bare kortvarig. Så ofte kan jeg ikke få påfyll. Jeg ønsker den langvarige gleden. Den som er der selv om alt snus helt på hodet, og alle går mot meg. Den gleden vil jeg ha! Det er på sin plass å dra fram alle de sterke sidene som ligger og vipper i bakhodet. De sidene som skal utfordre anoreksien og gå dypt inn i Madelén for å vinne henne tilbake!

 

Til Mandag reiser jeg på overnattingspermisjon. Glede!

 

 

 

6 kommentarer
    1. “Høres” ut som du har fått god drahjelp av dyktige hjelpere. Ble jo litt beskymret, da du var helt på bånn og lot spisefortyrrelsen (SF) spise deg opp = ernæringsdrikk. Jeg har tro på at du Madel’en vil vinne over “syke” Madel’en. Jeg forventer en god slutt !

    2. du har helt rett! glede må trenes! hvis man har hatt det vondt en lang peridode er det som med muskler, evnen til glede må trenes opp, og det er vanskeligere og ha det bra. har selv opplevd dette, selvsagt ikke som deg, men kan jo tenke meg litt hvordan det er, bare uendelig mye sterkere selvsagt!!!!
      men som med muskler er det bare litt innsats som skal til, kroppen vil nesten alltid bygge seg opp igjen så fort som mulig, glede eller muskler! litt rar sammenlikning, men er faktisk sant, hehe! leste at det og smile, smiiile, selv om man ikke er glad i det hele tatt, vil sende lykke signaler til hjernen, aktivere gledeshormoner osv, slik at man over tid med fakesmiling vil bli gladere, haha, litt morsomt. stå på Madelen!!!

Siste innlegg