For stolt!

Det var mange harde samtaler på BUPA. Ofte snakk om innleggelse. Frivillighet og medisinsk. Jeg takket nei alle gangene. Staheten min dro seg så langt at jeg til slutt ble tvangsplassert her. Når jeg tenker tilbake på det, så var jeg forferdelig dum. En frivillig plass kunne gitt meg mer frihet, og jeg ville fått et forkortet opphold. Hva eller hvorfor jeg ikke tok til fornuften, kan ingen vite. Jeg er for stolt. For stolt til å ta i mot hjelp. For stolt til å være avhengig av andre. For stolt til å innrømme noe som helst..Kanskje det ikke alltid er så positivt… ? En ting er sikkerrt; nå som jeg får hjelp kan de rundt meg føle mer trygghet. Det var ikke noe særlig med den pipestilken som løp rundt på Nordbysenteret tidlig i November måned. Folk glodde, og så meget usikre ut. Kanskje jeg bare kan forstå at den tiden ikke hadde noe positivt å komme med? At den tiden kunne ødelagt alt jeg har bygget opp gjennom hele mitt attenårige liv. Kanskje jeg vil se det en dag. Føle, ane, kjenne og vite.  

 

 

 

4 kommentarer
    1. Hei! Ville bare si at jeg synes det er utrolig flott det du gjør, det kan hjelpe så mange andre der ute. Fortsett å kjempe, dette klarer du. Håper alt ordner seg for deg 🙂
      Tror dette sitatet kan passe her:
      “Never have too much pride to live, too much arrogance to smile, too many insecurities to believe, and don’t be too afraid to take a leap into the unknown – because the only limits in life are the ones you set up for yourself” – Unknown

Siste innlegg