Tidsfordriv

Tid. Masse tid. Tid til å gjøre alt jeg ikke har tid til hjemme. Tid til å utføre aktiviteter der jeg kan få ro i kroppen. Ro i sjelen. Tid til å være Madelén – fullt og helt. Jeg varierer..  Nå er jeg akkurat ferdig med den tiende lappen ala 15*15cm. Planen er et slumreteppe, så det skal en del lapper  til. Om jeg gir opp underveis er puter muligheten.. Lærte å strikke på nyttårsaften – to pulsvarmere på en dag. Ikke verst. Ser faktisk at jeg har blitt en del bedre siden den gang.  Jeg er også en racer på kryssord, og ellers er jeg i tv-stuen, spiller Scrabble (mester) og surfer en masse på PC’en, der jeg også skriver en enda mer intim dagbokversjon. Jeg klarer å løse sudoku, men har aldri tålmodighet til lenger enn et kvarter maks. Mobilen bruker jeg 2 ganger 20 minutter, så det blir som oftest samtaler til hjemmet. Jeg har også strikket en mobilsokk til meg og broren min. Utrolig rart hva man faktisk mestrer bare man gjør et forsøk! Jeg har aldri hatt de spesifikke husmorgenene i meg. Lillebror er høyere på prosentskalaen  med sine bakverk, kokkelering, sying, strikking og veving. Det ligger virkelig for noen, mens andre må sette seg skikkelig inn i det – sånn som meg. Men når jeg først begynner, så holder jeg på en stund kan man si. Også er det noe med det at når jeg setter i gang med noe så må jeg bli ferdig. Jeg klarer ikke tanken på et uferdig prosjekt. Opptatt av raske resultater. Jeg kan faktisk sitte under måltidet og tenke på hvilke synonymer som passer best inn i de åpne rutene, eller bevege hendene som om jeg skulle strikket. Det skjer automatisk, og det er på grunn av min urolighet for at jeg er nødt til å holde på med  noe – hele tiden. Dermed blir det en masse tidsfordriv i form av disse hytteaktivitetene. Koselig en liten periode, men jeg skal love at det tar på om man gjør det hver eneste dag… Mitt neste strikkeprosjekt er foreløpig hemmelig. En gave til pappa – alt jeg kan røpe.

 

 

Forresten; da jeg sjekket kontosaldoen min i går var det plutselig 250 kroner der. Endelig noe igjen for alle kryssordinnsendingene mine!

Ellers så har jeg skaffet meg to venninner på omtrentlig samme alder. Det er så fint å ha noen man kan snakke litt med. Noen andre samtaler enn hva som er dagens middag, eller hvordan man bytter tv-kanal..

 

 

 

1 kommentar

Siste innlegg